Monday, September 9, 2013

perbezaan ekstrak dan jus


Tahukah anda perbezaan diantara extrak dan jus??


Hari ini lambakkan produk2 kesihatan di pasaran sungguh banyak sehingga menyulitkan kita untuk memilih mana yg terbaik sehingga kita tiada pilihan lain selain bergantung pada kejujuran penjual dan pengedarnya.
Trend hari ini ramai yang beralih kepada suplement berbentuk jus kerana ianya terbukti mempunyai kadar serapan 90%lebih tinggi dari supplement/ubatan berbentuk pil/kapsul.
      -Dengan lain perkataan,klu anda berbelanja sebotol vit c pil rm100,hanya rm10 sahaja yg dapat di serap oleh badan anda.

Walaubagaimana mudahnya jus meresap, ramai yg tak sanggup minum kerana bau dan rasanya yg kurang enak.

Hari ini dengan teknologi extrak, anda dapat menikmati minuman kesihatan yang lebih enak dan mempunyai kadar serapan yg lebih tinggi dari jus.

Apa bezanya extrak dari jus?

Extrak adalah kaedah dimana racun,getah dan gula buah dipisahkan, dan hanya bahagian yg mempunyai khasiat sahaja di ambil utk di jadikan supplement.
Teknologi ekstrak ini menjadikan Exfuze Seven Plus 40% lebih berkhasiat dari jus-jus lain dipasaran.
      - Ini bermakna anda tidak perlu minum banyak Exfuze 7+ untuk menampakkan hasil sekaligus lebih menjimatkan.

Jus adalah seperti yang anda pesan di kedai makan, buah yg di kisar bersama rasa dan baunya. untuk menjadikannya murah, di tambah dengan pemekat seperti  algininguar gumlocust bean gum, and xanthan gum. Adakalanya jus anda di tambah dengan gula tiruan seperti Aspartame,Saccharin,Sucralose (Splenda),Sorbitol,Mannitol,Polydextrose dan Hydrogenated Starch Hydrolysates.


Jadilah pengguna yg bijak. Baca lebel pada setiap makanan yang telah di proses terutama makanan dan minuman kesihatan. Kemungkinan anda pada mulanya sihat tapi jatuh sakit setelah mengamalkan pengambilan bahan2 kimia yg terlalu banyak. 
                Hubungi kami untuk memulakan langkah bijak anda!! 013-398 3845/016-2026364

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...